کد خبر: ۵۸۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 06 April 2018
تابناک / گروه اجتماعی- آیت الله قربانی با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته دیگر توان اقامه نماز جمعه را نداشتم، اظهار کرد: مرا از این منصب برنداشتند، بلکه بنده اعلام کردم که از اقامه نماز جمعه عاجز هستم و قصد کناره گیری دارم.
آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده سابق ولی فقیه در استان گیلان امروز، ۱۶ فروردین در شورای اداری استان که با موضوع تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در گیلان در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن درباره دنیا و زندگی دنیا، اظهار کرد: زمین بر اثر سرمای زمستان مرده است و سرسبزی در آن دیده نمی شود، اما فصل بهار که پدید می آید و باران می بارد، سرسبزی همه جا را فرا می گیرد، البته این نیز محدود است و باد پاییزی سبزه ها را خشک می کند و آنها را به این سمت و آن سمت می برد.

وی با بیان اینکه عمر انسان نیز بهار دارد، تصریح کرد: بهار مسئولیت ها فرا می رسد و همه مسئولان همیشه مسئول نیستند و روزی مسئولیت آنها تمام می شود لذا نباید به مال و فرزند و مقام و منصب غره شد. ما همواره در راس جامعه نیستیم، اما خوشا به حال کسانی که از فرصت مسئولیت ها استفاده بهینه کردند.

اعلام کردم از اقامه نماز جمعه عاجز هستم/ خدا خواست آیت الله فلاحتی مدیریت گیلان را عهده دار شود

این کارشناس دینی، با اشاره به عمر ۸۵ ساله خود، گفت: ۷۰ سال از زندگی ام را طلبه بوده و هستم و در راه تبیین حقایق دین تلاش کردم. سوابق مبارزاتی من به دوران مرحوم نواب صفوی بر می گردد و بعد از آن با پیروی از مراجع، در راه انقلاب و امام قدم برداشتم لذا دوران قبل از انقلاب را با سختی های فراوان گذراندیم تا این انقلاب عظیم اسلامی به رهبری امام شکل بگیرد.

نماینده سابق ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه حکم من در دادگاه نظامی «تبلیغ برای مجرم» یعنی امام خمینی(ره) بود، اظهار کرد: در آن روزگاران برخی جواب سلام مرا نمی دادند، اما در نهایت انقلاب به پیروزی رسید و بنده از همان دوران ریاست کمیته انقلاب در شرق گیلان را عهده دار شدم و برای دو سال قاضی استان گیلان بودم.

آیت الله قربانی، استعفای خود از نمایندگی مجلس شورای اسلامی را به خاطر فعالیت در عرصه تالیف آثار دینی دانست و خاطرنشان کرد: در آن زمان کتاب هایی منتشر شده بود که افکار التقاطی و شبهات را درباره دین مطرح می کرد لذا به این نتیجه رسیدم که باید سنگردار دین باشم و پاسخ این کتاب ها را با تالیف کتاب بدهم، زیرا افراد زیادی بودند که می توانستند به جای من به مجلس بروند، اما نوشتن کتاب کار هر کسی نبود. البته با استعفای من موافقت نشد و بعد از پایان دوره نمایندگی سه سال و نیم وقت صرف کردم تا کتاب «علم حدیث و نقش آن در تهذیب احادیث» را نوشتم.

وی با اشاره به انتخاب خود به عنوان نماینده ولی فقیه در استان گیلان، متذکر شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که گیلان بزرگ است و هر کسی نمی تواند آن را اداره کند لذا بنده را به عنوان جانشین آیت الله احسانبخش معرفی کردند. گیلان یک استان زرخیز است که فقر آن زیر سرسبزی اش پنهان شده و لذا ۱۸ سال در اینجا انجام وظیه کردم.

امام جمعه سابق رشت، با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته دیگر توان اقامه نماز جمعه را نداشتم، اظهار کرد: مرا از این منصب برنداشتند، بلکه بنده اعلام کردم که از اقامه نماز جمعه عاجز هستم و قصد کناره گیری دارم. به حمدلله خلف دانشمندی از این استان به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت معرفی شده است و با ایشان آشنایی دارم. در گذشته از آیت الله فلاحتی خواسته بودم که مدیریت حوزه های علمیه استان گیلان را بر عهده بگیرد، اما ایشان مشغله داشت و خدا خواست مدیریت استان را به عنوان نماینده مقام معظم رهبری عهده دار شود.

آیت الله قربانی ادامه داد: بنده طی نامه کناره گیری خود به رهبری عرض کردم که از نماینده شما در استان حمایت خواهم کرد. این انقلاب و نماز جمعه برای ماست و باید با تمام وجود از آن حمایت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در جامعه به عنوان اوجب واجبات، یادآور شد: رهبر انقلاب، دولت و مسئولان، سپاه و... به تنهایی نمی توانند کاری کنند، بلکه همه باید زیر سایه ولایت اتحاد و انسجام داشته باشیم و برای مردم کار کنیم تا مشکلات رفع گردد، زیرا دست خدا با جماعت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه محرومان جامعه تا یک حدی تحمل دارند، اضافه کرد: چند ماه اخیر حوادث ناگواری پیش آمد و عده ای راهپیمایی کردند و مقدسات را نادیده گرفتند و موجب موج سواری دشمنان شدند، اما برخی حق داشتند و باید سعی کنیم همه مشکلات حل شود. بنده با کمک خیرین ۶۲۷ خانه برای محرومان در رشت ساختم لذا نباید محرومان را فراموش کنیم. احیای مدرسه محل تحصیل میرزا کوچک خان و تبدیل آن به حوزه علمیه و بازسازی مدرسه سمیعی از دیگر اقدامات بنده است.

نماینده سابق ولی فقیه در گیلان، خواستار ایجاد اشتغال برای بیکاران و رونق بخشیدن به زندگی مردم شد و گفت: باید عمل ما مروج اسلام ناب محمدی(ص) باشد. بسیاری از طلاب ما در مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و کاشان درس می خواندند و ما حوزه علمیه جامع نداشتیم لذا فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) را احداث کردم و امیدوارم آیت الله فلاحتی بتواند سامان بیشتری به حوزه های علمیه استان دهد و طلاب حوزه های گیلان نمایانگر شخصیت آیت الله بهجت فومنی(ره) باشند.

به گزارش ایکنا، در این مراسم آیت الله رسول فلاحتی به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در استان گیلان معرفی شد و از آیت الله زین العابدین قربانی تجلیل به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار